Lang leven braai! - Reisverslag uit Vleesbaai, Zuid-Afrika van Isabel Hardebol - WaarBenJij.nu Lang leven braai! - Reisverslag uit Vleesbaai, Zuid-Afrika van Isabel Hardebol - WaarBenJij.nu

Lang leven braai!

Blijf op de hoogte en volg Isabel

24 September 2015 | Zuid-Afrika, Vleesbaai

24 september

How's life in Holland?
Hier hebben we een paar relaxte dagen gehad. Het is de afgelopen week heerlijk weer geweest (C. 25 of meer!)

Elke week rijden we 45 min Mosselbaai voor boodschappen, en gister was zo'n dag. Voordat we naar Mosselbaai gingen, reden we eerst langs een vriend van Cornelia's huis want hij had ons uitgenodigd voor een ontbijtje.
Het bleek dus dat het zijn verjaardag was, dus besloten we om in een braai restaurant genaamd Kaai 4 te gaan lunchen.
Alles is hier omgerekend in euro's zo goedkoop!
Ik had een heerlijk gerecht met kip en samp en roosterkoek en een wijntje voor 80 rand, wat omgerekend ongeveer 5 a 6 euro is.
Braai is sowieso een groot iets hier. Vrienden komen op deze manier samen. In de twee weken dat ik hier ben hebben we al drie keer gebraaid!

Waarschijnlijk word ik spontaan claustrofobisch word als ik terug in Nederland ben. Het is hier zo groot en uitgestrekt en nergens lantaarnpalen wat zorgt voor de mooiste sterrenhemels.

Ik ben er ook achter gekomen dat wonen in deze prachtige omgeving niet makkelijk is. Er is weinig geld te verdienen in de garden route en iedereen moet hier echt op z'n geld letten.

Roland werkt op een boerderij en het vlees wat we 's avonds eten slacht hij zelf, mede door het geld, mede omdat hij het niet eens is met hoe dieren hier in Zuid Afrika geslacht worden. Aan de ene kant een mooi iets, maar ook wel een beetje... Hmm oke.

De manier van hoe ze hier met hun paarden omgaan is zo mooi. De paarden hebben een enorm gebied waar ze leven en een deel van dat gebied staat momenteel onderwater.
Vanochtend waren de paarden aan de andere kant van het water (wat ongeveer 15 min lopen is)
Dus voeren we met de kano naar ze toe en reed ik een van de paarden zonder zadel door het water terug. Alle andere paarden volgde me en flamingo's vlogen over. Ik denk dat het een heel romantische film achtig beeld was.

Er is een nieuw paard in de kudde, haar naam is Magenta en ze kwam twee dagen voor ik hier kwam.
Ze is gekocht door een meisje, die haar waarschijnlijk van de dood gered heeft want ze ziet er verschrikkelijk uit. Ze is zo mager en is letterlijk half kaal door ondervoeding.

Twee keer per dag haal ik haar op en loop ik met haar naar de tuin. Ik geef haar speciaal voer en behandel haar huid met een mix van oliën.

Het is mooi om te zien hoe niet alleen haar verschijning, maar ook haar persoonlijkheid stukje bij beetje mooier word.
Je kan zien dat ze zich gelukkiger en energieker voelt, en dat geeft veel voldoening.

We zitten trouwens wel met een probleempje. Een paar dagen voor ik kwam is de waterpomp kapot gegaan, waardoor er dus water vanuit de regenwater tank gepompt moest worden. Verder geen probleem, allen die tank is nu leeg en ik wilde net gaan douchen :(.

Roland is de pomp nu aan het water uit de vlei (het ondergelopen stuk land van de paarden) aan het aansluiten zodat we in ieder geval kunnen douchen !

Nou,
Doei he!

  • 24 September 2015 - 20:12

    Jeroen :

    Hoi Isabel , wat een leuk verslag , top dat je het naar je zin hebt , lekker aan de braai , have fun

    Groet Jeroen

  • 24 September 2015 - 22:07

    Afra En Harry:

    O Isabel, heerlijk uitgebreid verslag. Wij zullen dat nooit meemaken, dus hou ons op de hoogte, dan beleven we het een beetje mee. En hoe mooi dat je een verwaarloosd paard zo ziet opknappen en daar een aandeel in kan hebben. Super! Genieten maar daar! Groetjes Afra en Harry

  • 25 September 2015 - 19:19

    Corrie Duivenvoorden:

    Hallo Isabel , wat een mooi verslag heb je opgeschreven, zo mooi uitgebrijd .
    Zo kunnen wij je goed volgen wat je allemaal beleefd.
    Dat vind ik heel fijn, . En zulke mooie foto's erbij ,
    Ik vertelde ome Arie , dat je dicht bij de Mossel baai zit dat had ik op de landkaart gezien.
    Toen zij hij dat is ook toevallig , Ik heb net van de bieb een boek over de Mosselbaai mee ge nomen.
    Dat vond ik wel leuk Isabel .Ik hoop dat je nog veel gezellig heid mag beleven.
    En het allerbeste met het paard ,dat jou hulp zo hard nodig hebt.
    Ik wens jou heel veel liefs Isabel .XXXXX OMA Cornelia.

  • 25 September 2015 - 22:23

    Fleur:

    Wat een leuk verslag!!!! Meer meer meer!

  • 27 September 2015 - 12:34

    Kim:

    Hoi Isabel.
    het is wel leuk wat jij daar allemaal beleefd.
    en mooi .
    groetjes kim

  • 07 Oktober 2015 - 16:29

    Conny:

    hé lieve isabel, ik zie net je reisverslagen pas , mijn computer was out of work sinds een week
    ik ben heel blij voor je dat je daar op een mooie plek zit en dat je het naar je zin hebt , het ziet er allemaal mooi uit , fantastise omgeving, heerlijk met de paarden daar te rijden , leuk van je om via reisverslag jou te kunnen volgen
    het ga je goed, profiteer het maximum van alles wat er op je weg komt ,
    een dikke kus van de prioutjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Vleesbaai

Zuid-Afrikaaaaaaaaaaa

overherfsten in het mooie zuid-afrika!

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2015

Twee verslagen in één!

24 September 2015

Lang leven braai!

18 September 2015

Eerste weekje!

08 September 2015

Fly Emirates
Isabel

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 4073

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 02 December 2015

Zuid-Afrikaaaaaaaaaaa

Landen bezocht: